Az első öt hónap...

42 év, nulla sport-múlt, átlagos testalkat, egy fitt férj és három gyerek (17, 13, 9 évesek). Én - röviden. Három éve már igyekszem egészségesen táplálkozni, ám a mozgás fontosságát érzékelő kapcsoló csak néhány hónapja kapcsolt át a fejemben.

"Ha a tökéletes körülményekre vársz, soha nem fogsz semmibe belevágni." Így hát én egy meleg nyári napon, 2015. július 21-én kezdtem el futni... Ezt a tervet követtem:

 

  Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap
1. hét Pihenés 8x: 1p futás, 2p séta Pihenés 12x: 1p futás, 1p séta Mozgás vagy pihenés Pihenés 4x: 2p futás, 3p séta
2. hét Pihenés 5x: 2p futás, 2p séta Pihenés 4x: 3p futás, 4p séta Mozgás vagy pihenés Pihenés 5x: 4p futás, 3p séta
3. hét Pihenés 4x: 5p futás, 3p séta Pihenés 4x: 6p futás, 3p séta Mozgás vagy pihenés Pihenés 5x: 6p futás, 2p séta
4. hét Pihenés 4x: 7p futás, 2p séta Pihenés 3x: 8p futás, 2p séta Mozgás vagy pihenés Pihenés 2x: 10p futás, 4p séta
5. hét Pihenés 3x: 9p futás, 2p séta Pihenés 3x: 10p futás, 2p séta Mozgás vagy pihenés Pihenés 2x: 13p futás, 1p séta
6. hét Pihenés 2x: 15p futás, 1p séta Pihenés 3x: 9p futás, 1p séta Mozgás vagy pihenés Pihenés Verseny

 

Nagyjából ugyanekkor kezdtem súlyzózni is (2 kg-os súlyokkal), ennek alapján:

kar.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ...innen indulva - én, aki ha tudta, ellógta a tesi órákat -  most (2015. november 21-én) 5 hónap elteltével itt tartok:

 

  • november 17-én lefutottam életem első 5 km-es versenyét. A 111 női indulóból én voltam a legboldogabb 97. helyen célba érő :D
  • 4 kg-al, és jóhéhány centivel kevesebb van rajtam
  • soha nem látott izmokat vélek felfedezni magamon
  • kitartást tanultam/tanulok
  • a kezdeti 2 kg-os súlyzókat lecseréltem 4 kg-osokra
  • a 42. szülinapomra súlyzókészletet kértem/kaptam :)
  • hetente minimum 3x izzadtra mozgom magam (futás/edzés/súlyzózás)
  • könnyű lett számomra ajándékot vásárolni :)
  • az eltelt öt hónap alatt összegyűjtöttem 200 lefutott km-t
  • beneveztem a "Fuss 1000 km-t 2016-ban" versenybe
  • élvezem a komfortzónámon kívül eső területeken való barangolást
  • kezdem megtapasztalni és elhinni, hogy "minden fejben dől el"
  • ...a legfontosabb: ÉLVEZEM A MOZGÁST!

oxigencel.jpg