Keep calm and go for a walk

"Csak a felnőttek képesek rá, hogy olyan unalmas dolgot, mint a séta, a hobbijuknak tekintsenek." /Stephen King/

Okos kalkulátorok szerint az én zsírégető pulzustartományom 115 és 150 között van. Ebben lenne érdemes futnom. Tavaly nyáron kezdtem a futást, és nagyon élvezem! Az egyetlen "zavaró" következménye, hogy nagyon kipirulok közben/utána. Eddig nem tulajdonítottam neki jelentőséget, úgy gondoltam én "ilyen típus" vagyok. Karácsonyra viszont kaptam egy pulzusmérő órát, és most már tudom, hogy a 4-5-6 km-es - jóleső! - futások alatt átlag 170 a pulzusom. Valószínűleg a vérnyomásom is felszökik, ettől olyan piros a fejem... Ez így nem egészséges, a végére kell járnom. Első körben a pulzusmérővel felszerelkezve el fogok indulni egy hosszabb sétára, és figyelem a számokat..

walk.jpg

Néhány hete olvastam, hogy a brit kormány irányelvei napi 10 ezer lépés (kb. 7,5 kilométer) megtételét javasolják a szív egészségének és az egészséges testsúly fenntartása érdekében. Az átlagemberek 5-7500 lépést tesznek meg anélkül, hogy észrevennék.Ingyenesen telepíthető alkalmazással mérhető a megtett lépések száma. Én a Noom Walk-ot töltöttem le, bár eddig még nem sokat használtam.

Úgy tűnik, hogy mostanában - amíg tesztelem magam - többet fogok sétálni. A testem tesztelésén túl talán még egyéb haszna is lesz:  ma már számos kutatás támasztja alá a séta és a kreatív gondolkodás közti összefüggéseket. :) (A régi görög filozófusok is sétálva gondolkodtak, és néha mi is...)  

„Amint mozgásba lendülnek a lábaim, az gondolataim is áramlásnak indulnak" /Henry David Thoreau 19. századi amerikai író/

Néhány érdekes adat:

Mozgás

Kalória

Zsírégetés százalék

kalóriaégetés a zsírból

20 perc TV nézés

40 kalória

 60 % 

24 kalória

20 perc séta

100 kalória

65%

65 kalória

20 perc futás kocogás

250 kalória

40%

100 kalória

 

Ha téged is érdekel a sportolás alatti pulzusszámod, illetve az elégetett kalória, akkor itt találsz egy hasznos kalkulátort.

...és azoknak, akik kedvelik a kihívásokat, álljon itt egy 30 napos "Séta Kihívás", amivel a napi átlag lépésszám szépen, fokozatosan megduplázható.

setakihivas.jpg